Endelig framme!

I går var endelig dagen vi hadde ventet på lenge. Dagen starte med at vi møtte på Flesland 09.30 hvor vi var tre spente jenter. Før vi tok flyet, ble det litt handling på taxfree. Da vi ankom flyplassen i London ble det litt venting på buss som skulle ta oss med inn til Cardiff by. Etter en lang og klam busstur var vi endelig framme i huset. Her ble vi godt tatt i mot av hyggelig eier av huset. Vi ble positiv overrasket over hvor fint og rent det var. Selv om vi var trøtte og slitene så var mat behovet stort og vi måtte ut å vandre i gatene. Etter mye fram og tilbake, prating med fremmede fant vi ut at alle mat butikkene var stengt på en søndag kveld. Heldigvis så vi et glimt av et glødene burger king skilt og vi satte kursen mot det. Etter en lang dag var vi alle klar for sengen og vi sovnet med en gang hodet var på puten.

I dag våknet alle med sommerfugler i magen. Vi hadde ikke peiling på hvor skolen var og hva som ville møte oss. Etter hjelp fra en hyggelig bussjåfør fant vi fram i tide og rakke skoledagen. På skolen ble vi møtt av en søt dame som viste oss til klassen vi skulle være i. Klassen tok oss godt i mot og virket interessert i å bli kjent med oss. Vi var på skolen fra 09.00 til 12.00 hvor vi fikk et lite inntrykk av hvordan det er å være elev der. Rett etter skolen dro vi inn til byen sammen med elevene fra den andre HEA klassen. Her gikk det noen timer med shopping i det fine været og et restaurant besøk. Etter noen timer var vi utslitt og bestemte oss for å prøve å finne veien hjem- noe som var vanskeligere enn forventet. Ble en prat med en politi mann, misting av buss billett og gambling på rett buss. Tilslutt endte vi opp på rett vei og fant et supermarked 15 minutter fra huset. Her skulle vi syv jenter handle inn for fire dager og det ble et par kilo som vi måtte drasse på hjemveien. Posene røk på veien og det var mat utover alt, folk var slitene og det eneste vi så rundt oss var sure fjes. Da vi så huset ble det jubel og vi glemte rygg smertene.

Nå sitter hele gjengen samlet i sofaen med frukt og digg, og ser keeping up with the Kardashians. I morgen er vi klar for enda en skoledag og det gleder vi oss allerede til. Vi tror det vil bli tre kjekke uker i Cardiff med mange gode opplevelser.

Stor klem fra Vilde, Maren og Benedicte.

Én kommentar

Berit Kvalvik

19.04.2015 kl.20:15

Et godt innlegg om oppstarten i Cardiff. Heldigvis er ikke Cardiff så mye større enn Bergen, så dere finner nok frem overalt etterhvert.

Berit 😊

CARDIFF

18, Bergen

Vi er tre jenter fra Bergen som går på Nordahl Grieg VGS. Vi skal tre uker på praksisopphold i Cardiff. Her skal vi blogge om opplevelser, erfaringer og gullkorn underveis på turen.